Uw administratief dossier
U dient de Ambassade in Tokio steeds schriftelijk op de hoogte te brengen van elke verandering in uw persoonlijke situatie:
- Elke adreswijziging evenals wijziging van de contactgegevens;
- Elke wijziging van uw gezinssamenstelling;
- Elke wijziging in de burgerlijke staat van uzelf en uw gezinsleden, door middel van een origineel afschrift van de betreffende akte; bijvoorbeeld huwelijks-, scheidings-, geboorteakte, de verklaring van naamsverandering,… Deze aktes moeten naar behoren gelegaliseerd en vertaald zijn naar een van onze landstalen en mogen niet ouder zijn dan 6 maanden. In geval van een adoptie contacteert u best vooraf de Ambassade in Tokio;
- Elke verandering van nationaliteit;
- Elke verandering van beroep;
- Indien u als kiezer geregistreerd bent en uw stemwijze wenst te wijzigen.
- Uw vertrek vanuit Japan
Deze veranderingen worden in uw administratief dossier genoteerd en voor Belgen van het statuut van "ingeschrevene" automatisch bijgewerkt in hun Belgisch rijksregister (behalve bij vertrek).